27 juli 2013

Design Recap - Part 1

Mijn ouders waren altijd zo tof om mij zelf te laten bepalen hoe ik mijn kamer wilde hebben en ik denk dat ik ook meer herstylingen heb gehad dan menig ander kind. Van oranje met bloemetjes naar paardenbehang naar iets grafisch met bruin. Mij ouders bleven lustig behangen en schilderen, misschien heb ik het daar een beetje van. Het was op mijn veertiende dat ik voor het eerst zelf een pot verf haalde en over mijn lichtblauwe behang heen begon te kalken. Kalken, want ik wilde absoluut niet dat iemand me zou helpen. Na twee dagen aanmodderen kwam mijn vader toch eens kijken en bleek ik met een behangroller bezig te zijn geweest. Mijn eerste design keuze? Knalroze en knalgroen op de muren met een witte vloer, wit dekbed, wit bureau en, je raad het, een witte kast.

Hier de enige foto's die ik ervan heb. Ik ben wat meer het hoofdonderwerp, maar toch, de kleuren zijn duidelijk.








Ik ben er pas sinds een paar weken achter dat ik ADHD heb maar wellicht had ik het toen al kunnen weten, ik werd uiteindelijk helemaal gek van alle felle kleuren en kon maar slecht slapen in deze kamer. Ruim een jaar later heb ik alles lichtbeige geschilderd met een accentmuur in een soort oker/oranje. Deze foto's heb ik genomen nadat ik al mijn teruggekregen belastinggeld had besteed aan een nieuwe dekbed, gordijnen, een stoelkussen, klerenhangers en nog wat frutsels.




In eerste instantie had ik al mijn kleren opgevouwen maar sommige dingen kreuken gewoon teveel. Toen heb ik even rond gezocht in de schuur en deze hangkast gemaakt van touw en een oude gordijnroede.




Deze paspop had ik gekocht bij een groothandel en heeft mijn zusje nu in bruikleen tot ik de kledingkamer in het nieuwe huis ga doen. Het schilderij heb ik hier in bruikleen van mijn ouders.




Klein werkhoekje met sokken om de stoelpoten om de vloer, die ik voor mijn verjaardag had gehad, niet te beschadigen.




En hier mijn bed wat ik zelf had ontworpen en met mijn vader heb getimmerd. Alle bedden lieten een stuk over tussen het voeteneinde en de muur, deze beslaat de hele breedte van mijn kamer. De bedbodem bestaat gewoon uit planken met grote gaten erin geboord en eronder had ik twee flinke rolkisten voor extra opbergruimte.

Leuk om terug te kijken op mijn oude kamertje bij mijn ouders! Inmiddels woon ik al ruim vier jaar op mezelf en is het al acht jaar geleden dat ik veertien was en voor het eerst een kwast oppakte. Het plezier in opknappen en inrichten ben ik nooit verloren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten