29 januari 2014

Tales From A Tiny Bedroom II

Sinds de eerste post over de slaapkamer, iets meer dan een week geleden, is er flink geklust in de slaapkamer. Dorus is vorige week veel bezig geweest terwijl ik flink aan school werkte. 

Zo heeft hij een heleboel loze spijkers uit het hout van de inbouwkast getrokken. Als de gaatjes straks gevuld zijn zorgt dat voor een veel strakker resultaat.




Ook heeft hij echt staan schuren als een baas!




Op het moment is de inbouwkast en zijn deur geschuurd, net als de 1/2e van de plinten. Met de hele klus zijn we dus iets over de helft want behalve de rest van de plinten hebben we nog een deur met een kozijn te doen.




De ombouw van het raam zat ook helemaal los; via de zijkant ervan kon je zo naar buiten kijken, niet zo goed voor de isolatie natuurlijk! Dorus heeft afgelopen week het raam dus helemaal vol met PU schuim gespoten. Isolerend én alles zit weer muurvast. 




Het was geen enkel probleem om grote gaten vuller te gebruiken over het schuim wat uit kleine kiertjes en gaatjes kwam. Wel is het handig eerst een stukje weg te steken zodat je vullaag dik en stevig genoeg kan worden.

Het afgelopen weekeinde had ik ook tijd om mee te klussen en ben ik druk bezig geweest met het vullen van alle kleine(re) beschadigingen aan de muren.




Dat waren er veel... Het lijkt haast of iemand deze kamer ooit gebruikt heeft om zijn zwaardvechtkunsten in te oefenen. Voor het vullen heb ik mijn gipsje extra waterig gemaakt zodat het lekker smeert. Daarna smeerde ik een flinke dot op de muur die ik er vervolgens afschraapte met mijn plamuurmes, zodat alleen in de beschadigingen gatenvuller blijft hangen.




Zaterdag zijn we samen naar een hele grote GAMMA geweest (bij de megastores) en zijn we o.a. geslaagd voor het decoratielatje wat ik zocht voor het kastje boven de inbouwkast en een verstekbak om hem netjes op zijn plaats te kunnen krijgen.




De verstekbak + zaag was €11,99 en de decoratielijst (hollat pr. gr. 16x16mm.) kostte €4,99 per 270cm. Dorus heeft alles op maat gezaagd en vervolgens met een paar spijkertjes op zijn plaats getikt.




Alle spijkertjes zijn verzonken zodat ik de gaatjes later met houtvuller kan dichten. Daarme kunnen we ook de kleine kiertjes in de hoekjes wegwerken.




Het frame aan de zijkant is wat dieper maar we hebben toch dezelfde maat lat gekozen, in de hoop dat het niet zo op zal vallen als alles geschilderd is.

We vonden ook een paar mooie knoppen en een handgreep bij de Gamma.




De handgreep is voor de deur van de inbouwkast en de twee knoppen komen aan de gewone deur zodat we daar onze badjassen aan op kunnen hangen.

De haak die eerst met dit doel aan de deur hing hebben we gerecycled; hier hangen er nog wel meer van door het huis verspreid en we denken eraan ze te gebruiken in de gaderobekast in de gang. We hebben daar een roede met hangertjes voor de jassen maar voor de jassen die we echt elke dag gebruiken is het wel fijn om ze iets sneller op te kunnen hangen.




We kochten ook een derde knop, die hangt al!




De knopjes waren €4,99 p.s. en de handgreep was €6,19. Al met al begint het op een echt kastje te lijken daarboven!




Zeker als straks het kleurverschil opgelost is. Ik hoop dat het dan lijkt of het bovenste kastje er altijd al geweest is.




Er is vooruitgang! Als er zoveel te doen is duurt het alleen even voor het echt op begint te vallen. Als je naar de vloer kijkt bijvoorbeeld zie je dat er nog een lange weg te gaan is.




Komende week wil ik graag de muren weer glad schuren en het schuren van het houtwerk af krijgen. Daarna is het tijd voor het vullen van gaatjes in het hout en het plamuren van oneffenheden, ik heb er enorm zin in!

2 opmerkingen:

  1. Wauw wat een werk zeg! Ben benieuwd hoe het is als het af is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zijn inderdaad een poosje van de straat af zo haha! Ik kan ook haast niet wachten tot we kunnen gaan schilderen, dan zie je het altijd meteen opknappen!

      Verwijderen