3 februari 2014

DIY | Gebreide kussenhoes + shoplog

DIY kussenhoes breien


In de Kerstvakantie werd ik geopereerd aan mijn voet en om te voorkomen dat ik me zou gaan vervelen tijdens de herstelperiode heb ik wat voorbereidingen getroffen. De laatste paar maanden zag de bank er namelijk zo uit. 





Dat kan wel wat vrolijker, toch? Bij de Wibra vond ik een mooi wolletje, bij de HEMA een binnenkussen en breinaalden had ik al.  Perfect klusje voor als je eens een paar dagen met je pootje in de lucht moet gaan zitten.




De wol bestaat uit een soort dubbele, gedraaide draad wat ik heel mooi vind.




Ik weet hoe ik moet breien maar dat betekend niet dat ik het kan. If that make's sense? Kleine tip, dit zijn teveel steken voor de breedte van het kussen en met twee bollen wol red je het niet om een hele hoes te breien.




Ongeveer 3/4e van dit aantal steken is prima, ze moeten een beetje losjes zitten om de ware breedte van het uiteindelijke breiwerk aan te geven. Vijf bollen wol waren voor mij ook precies genoeg. Ach, allemaal dingen waar je vanzelf achter komt. Het mooie voor mij was dat ik iets te doen had tussen bloggen en schoolwerk door en tijdens het kijken van series.




De laatste tijd ben ik alles van '3rd Rock From The Sun' en 'Modern Family' aan het kijken. Echt series waarvoor het geen straf is om een paar afleveringen achter elkaar te zien! Het duurde relatief lang voor de eerste bol wol er doorheen was maar de laatste was in een uurtje op en tegen die tijd kon ik vrijwel zonder naar mijn handen te kijken verder breien.




Na een paar dagen had ik een flinke lap waarvan ik heel simpel met naald en draad de zijkanten aan elkaar heb genaaid. Kussen erin proppen, bovenkant dicht en klaar!




Het resultaat is een heerlijk zacht kussen met een lekker dikke hoes. Eventueel kan hij ook omgedraaid worden en dan is hij helemaal dezelfde kleur.




Best prima voor €9,53! Ik vond het leuk om te maken maar ook weer niet zo leuk dat ik het drie keer wil doen en de rest van de bank was nog steeds leeg. Zo snel ik weer een beetje kon lopen ben ik dus met Dorus naar de V&D geweest (uitverkoop!) om de rest te vullen.






Ik kan me totaal niet meer herinneren wat deze twee beauty's kostten maar wel dat ik er geen seconde over na hoefde te denken! Ik vind dat je juist met accessoires zoals ook kussens een luxe uitstraling kan geven aan een kamer, ook al is de rest tweedehands.




Ik denk zelf dat ik hiermee wel een eind op weg ben! Vilt geeft ook een warme uitstraling en als je van dichtbij kijkt zie je dat alles ook erg netjes is afgewerkt; dit doe ik niet zomaar na!




Ook deze stof vind ik érg mooi. Ik merk dat ik de laatste tijd helemaal weg ben van okergeel en het langzaamaan steeds meer terug laat komen in mijn interieur. Het viel mij laatst op dat de kleuren die ik tot nu toe in de zitkamer heb gebruikt ook heel goed bij de schuifdeuren passen!




Het rood en okergeel komt duidelijk terug en het groen in de vele planten! Ik ben benieuwd of ik deze koers blijf volgen want alle behang komt er ooit nog eens af en dan komt er een kleurtje op de muren.

Ik vind vaak dat kleine veranderingen een heel nieuw gevoel aan je huis kunnen geven dus tot die tijd ga ik nog even genieten van de nieuwe, uitnodigende uitstraling van de bank!


1 opmerking: