4 april 2014

DIY: Golden Easter Eggs

De koper trend heb ik een beetje langs me heen laten gaan maar goudkleur, zoals ik ook steeds vaker zie, is zeker welkom hier in huis! Twintig april is het al Pasen en om een beetje in de stemming te komen maakte ik deze paaseieren voor aan de met wol versierde tak die al een paar maanden eerder maakte.




Om zo lang mogelijk van de versieringen te kunnen genieten ben ik begonnen met het uitblazen van de eieren.




Hoe je dat doet?

  • Prik een gaatje in de boven en onderkant van het ei. Ik vond een tornmesje hier het handigst voor maar een naald kan ook. Je kan best hard duwen; het ei breekt echt niet. Hoe groter het gat hoe gemakkelijker het uitblazen.
  • Steek een naald door een van de gaatjes en 'roer' een beetje om de dooier kapot te steken.




  • Spoel je ei goed af en blaas een klein beetje in de gootsteen om geen stukjes schaal in je eimengsel te krijgen.
  • Ga boven een bakje hangen en blaas door een van de gaatjes, het ei zal er dan via de onderkant uitlopen.




  • Houd je ei onder de kraan en laat er meerder malen water en zeep inlopen. Schud een beetje en blaas het eruit. Als je hele kleine gaatjes hebt gemaakt moet je hier wellicht een spuit voor gebruiken.
  • Laat je ei een dag drogen in een eierdopje voor je hem gaat versieren.
  • Maak een lekkere omelet want goed eten weggooien is zonde.




Twee dagen en een hoop omeletten later had ik elf lege eieren om te versieren. (Ik had er één in de gootsteen laten vallen...) Tijd voor het leukste deel!

Ik heb een mooi stukje touw vastgemaakt aan een ijzerdraadje en het door de twee gaatjes geregen om een koordje te hebben waar ik de eieren uiteindelijk aan op kan hangen. Aan de boven en onderkant heb ik ook een houten kraaltje geregen voor een netter effect en om de gaatjes te verbergen.






Gewoon zo 'bloot' vind ik eieren al mooi genoeg om op te hangen maar helaas kreeg ik met geen mogelijk de rode stempels weggepoetst. Ze moesten dus geschilderd worden en ik koos voor 'donkergoud' van Amsterdam All Acrylics.




Ik ging voor simpel en sophisticated maar niet voor saai! Om later eieren met een reliëf te krijgen gebruikte ik eerst een dikke laag verf om patroontjes te tekenen.




Hier hangen ze creatief te drogen aan een lamp en een kledinghanger.




Daarna gaf ik ze allemaal nog twee laagjes goud zodat alles goed gedekt zou zijn. Na de eerste laag zie je hier en daar namelijk nog lichtjes de originele schaal doorschemeren.




Hier hangen ze te schitteren in mijn eigen 'paas' tak! Zijn ze niet mooi? Ik ga iets bedenken om er na Pasen van te maken want ik denk niet dat ik na de 20e al afscheid van ze kan nemen! :)










Geen opmerkingen:

Een reactie posten