14 juli 2014

Ondertussen ook nog klussen

Bij de slaapkamer leidde een klein stukje behang weghalen tot een complete make-over die enkele maanden duurde. Het resultaat is super maar het proces was stiekem wel vermoeiend en we zaten weken in de stof.

De woon en eetkamer gebruiken we zoveel dat ik voor daar even een andere aanpak heb gekozen. Vooral het behang is mij een doorn in het oog en ik heb besloten het stukje bij beetje te gaan verwijderen in plaats van te wachten tot ik de energie had alles in één keer te doen.






Ik ben begonnen met de schouw in de zitkamer en had al in één middag al het behang eraf!




Daarna heb ik gaten gevuld, geschuurd en geschilderd en binnen een week konden we de spiegel alweer ophangen en alle spulletjes neerzetten! Echt heel erg motiverend om zo snel resultaat te zien.




De woonkamer gaat helemaal wit worden (RAL9010), behalve de twee muren aan weeszijden van de schouw die ik okergeel wil maken. De zijkanten aan de onderkant heb ik donkergrijs geschilderd (dezelfde kleur als in de gang/slaapkamer/keuken; Flexa Colors ON.00.45) in de hoop dat die meer bij de rest van de schouw gaan horen.




De hoeken van het behang heb ik doorgesneden met een afbreek mesje en vervolgens heb ik het behang aan één kant gewoon laten zitten.




Wat mij betreft, missie geslaagd! Het duurt een eeuwigheid als je het hele huis op deze manier wilt doen maar om toch vooruitgang te boeken wanneer je geen zin hebt in een groot project is het ideaal. Ik kreeg zin in meer resultaat en toen ging ik dus dit doen.




Een wand van de eetkamer was behangen met donkerrood behang en dat hing me al tijden de keel uit, het werd er zo donker van! Deze kamer krijgt toch al niet zo veel licht en dus had ik er geen enkele moeite mee al dat donkerrood van de muren te scheuren. 

De bovenste laag was er zo vanaf maar de gelige onderlaag kostte wat meer moeite. Ik haal hier altijd een flink natte, warme doek overheen om het papier los te weken van de muur en dan schraap ik het er met een plamuurmes vanaf.




We zijn gewoon verbaasd als er nu de eetkamer inlopen, er lijkt zoveel ruimte bijgekomen!




Hier zijn we op het moment gebleven. Het meeste behang is weg en dan is het tijd om met de grote gatenvuller aam de slag te gaan. Hopelijk kan ik snel meer laten zien!

Oh, en even iets kleins.




De poster die boven de moederhaard hing staat nu even op de grond aan de andere kant van de eetkamer. Is it just me of ziet dat er super leuk uit? Een grote lijst die nonchalant op de grond staat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten