24 november 2014

Vintage schaaltjes & schoenenmal

keramieken schaaltjesschaaltje keramiek


Oude spulletjes, ik hou ervan! De laatste tijd heb ik weer een paar mooie aankopen gedaan. Oude spullen maar nieuw voor mij!

Ten eerste deze schattige keramieken schaaltjes, een fijne toevoeging aan mijn servies verzameling. Ik houd nogal van keramiek en deze schaaltjes met kantpatroon zijn helemaal mijn smaak. Ik vond ze voor vijftig cent per stuk op Marktplaats, slechts een paar straten van mijn huis vandaan kon ik ze ophalen!


keramiek schaal


Ze passen precies bovenop mijn mokken van IKEA en zijn dus heel geschikt om een theezakje op te serveren en na afloop gebruikte theezakjes te verzamelen. Ik zet ze ook op tafel naast de borden wanneer we bijvoorbeeld kippenpootjes eten om de botjes te verzamelen.


keramiek schaal


vintage keramiek


Op de woonbeurs dit jaar was mijn rugzak behoorlijk vol en wilde ik mijn handen vrij houden maar het is me toch niet gelukt om helemaal niets te kopen! Een kleine stand vol met de schattigste spulletjes, ik ben helaas de naam vergeten, verkochten oude houten schoenleesten voor €12,- per stuk.

Ik zag ze de laatste tijd al vaker en heb een paar keer op het punt gestaan er één te bestellen voor een veel hoger bedrag dus ik ben blij dat ik ze hier tegenkwam!


houten schoen mal


vintage schoenmal


oude schoenmal


Ik heb geen idee of hij echt is en ooit gebruikt, het lijkt me niet voor die prijs, maar het ziet er wel overtuigend uit! Dat half versplinterde hout, gekraste metalen zolen... Ik vind het érg mooi. Ik denk dat ik hem op één van de zelfgemaakte planken op het toilet tentoon ga stellen. Je weet wel, als dat ooit af is!


houten schoenmal

Geen opmerkingen:

Een reactie posten