19 maart 2014

Budget tip: schitterende vaasjes

kleine vaasjes


Mooi he? De twee lage vaasjes kwam ik van de week tegen tijdens een van de vele trips naar de bouwmarkt. Ik ben erg gecharmeerd van de warme kleur van het glas en de onregelmatige vorm van het kleine vaasje; het lijken wel handgemaakte spulletjes. Ze zouden net zo goed al jaren oud kunnen zijn en bij een kringloopwinkel vandaan kunnen komen en ik ben helemaal blij dat ze nu op onze schouw staan te pronken.


keramieken vaasje


Het soort van 'gebarsten' glas en steen past goed bij elkaar en ik vind ook de kleuren mooi samen. Ze zijn te vinden bij de Karwei; de glazen vaas (officieel een windlichthouder) kost €12,99 en het kleine vaasje haal je voor €4,99.






Ik vind het heerlijk om lekker te rommelen met decoratieve spulletjes, dat geeft steeds weer het gevoel dat je huis 'nieuw' is en deze vaasjes inspireerden me om ook de rest van de schouw opnieuw te doen.




Het meisje met de parel is een van mijn meest favoriete schilderijen (net zoals voor een groot deel van Nederland) en deze print kocht ik bij een bezoek aan het Mauritshuis in Den Haag. In mijn laatste studentenkamer hing hij aan mijn 'galerie muur' maar tot nu had ik nog geen plekje gevonden in het nieuwe huis.






Ook onder de schouw heb ik het een beetje aangepast. Het is nog niet zo warm dat alle dekens de kast in kunnen maar ze hoeven ook niet meer door het hele huis te liggen dus ik heb er een grote stapel van gemaakt die er best gezellig uitziet.




De grijs met witte deken, tweede van onderen, was van mijn jongste zusje. Ik vroeg waar ze hem vandaan had omdat ik hem zo héérlijk zacht vond en toen mocht ik hem meteen hebben. Is dat niet ontzettend lief? (Nog bedankt Pienie!)




De schaal bovenop had ik al langer en voor erin heb ik de meest lenteachtige decoratie items gebruikt die ik kon vinden.




Ik ben nog hard op zoek naar een mooie grote oude spiegel voor aan de muur boven de schouw, lijkt me echt schitterend en ik denk dat het de zitkamer nóg lichter gaat maken. Het probleem is dat ze vaak behoorlijk prijzig zijn maar ik blijf geduldig op marktplaats speuren naar een goede deal. (Als je iets weet hoor ik het graag!) Voor nu ben ik tevreden met deze update van nog geen twintig euro!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten